Julia Roberts patimasa in productia Erin Brockovich

O femeie patimasa, orgolioasa si inflexibila – asa o gasim pe Julia Roberts in productia „Erin Brockovich”. In 2001, la un an dupa lansarea peliculei, actrita obtine Oscarul si Globul de Aur pentru cea mai buna actrita in rol principal. Drama se adreseaza in special femeilor, asa-numitului sex slab dupa aprecierea barbatilor. Ecranizarea aduce in atentie exact contrariul acestei etichete. Adica, o femeie puternica, care trece peste alegerile proaste din trecut si ia totul de la 0. Erin este o mama tanara, devotata si inteligenta, gata de fapte. Gata sa sufere, gata sa se sacrifice, pentru ca apoi, pas cu pas, sa obtina revansa devenind una dintre femeile de succes ale vremii.

Protagonista noastra reprezinta tipologia omului care isi doreste in permanenta mai mult. Chemarea ei pare sa fie contrariul acelei stari de multumire temporara. Desi este o fata ferma, dragostea nu e punctul ei forte. Nu lasa niciun barbat sa-i decida viata, isi asuma orice divort, pana cand intalneste omul care o accepta in totalitatea fiintei sale. Si pe ea si pe copiii ei din alte casatorii. George nu rateaza sansa de a fi impreuna cu Erin, desi pe parcursul filmului fiecare dintre ei se pierde la un moment dat.

Actiunea se concentreaza, insa, pe un alt aspect. Cel al carierei. Erin Brockovich nu admite sa nu fie tratata cu respect. Un accident ii schimba viata, dar nu in sensul clasic, ci intr-un mod neobisnuit. Avocatul ei, Ed Masry, este nevoit sa o angajeze la firma sa. De aici incolo, protagonista da o lectie tuturor.. Ea lupta pentru drepturile a sute de oameni riscand orice, in virtutea vointei de a lua jocul de la capat. Asa ajunge sa guste dintr-o alta viata, castigand in cele din urma 333 milioane de dolari…  Merita!