Alo, Banca?

Recent s-a pus la dispozitia consumatorilor un numar unic de telefon la care se pot obtine informatii financiar-bancare. Acesta este 021.9615, numar apelabil din toate retelele fixe si mobile, cu tarif normal in reteaua Romtelecom.

Este vorba despre o initiativa a A.N.P.C.P.P.S.R.-InfoCons care continua unele masuri anterioare. Practic, Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons a lansat incepand cu 15 martie 2013, de Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor o Campanie Nationala de Educare a Consumatorilor in Domeniul Financiar-Bancar. Initiativa a avut la origine numarul din ce in ce mai mare de sesizari legat de clauzele abuzive ascunse in contractele de creditare in special.

In consecinta, A.N.P.C.P.P.S.R. a inaugurat in 19 septembrie 2013 Centrul National de Consiliere si Consultanta a consumatorilor in domeniul financiar-bancar. Centrul isi are sediul in Str.Negru Voda nr.3, in Institutul Bancar Roman. Aici se pot depune, prin intermediul numarului unic, sesizari in domeniul financiar-bancar, se poate obtine consultanta in privinta demersurilor pentru solutionarea pe cale amiabila a conflictelor dintre consumatori si institutii bancare sau informatii privind produsele si serviciile acestora din urma.

Serviciile de consultanta oferite sunt gratuite, scopul fiind pe de o parte o mai buna informare a consumatorilor, accesul mai facil la informatii actualizate, coerente si pertinente legate de produsele financiar-bancare, dar si aplanarea sau rezolvarea amiabila a conflictelor.