Slabeste rapid, usor si sanatos

A venit toamna romantica, cu momente nostalgice si culorile ei frumoase. Mai mult ca niciodata este momentul sa facem o schimbare  in viata noastra, mai ales dupa o vara atat de calduroasa, in care ne-am permis sa ne desfatam sufletul cu lucruri care nu intotdeauna ne fac cel mai bine. De obicei cand plec in concediu imi permit sa mananc lucruri pe care in mod normal nu mi le-as permite si despre care stiu sigur ca imi dauneaza cel putin siluetei. Si cum sarbatorile de iarna sunt dupa colt, este un moment prielnic in care putem incepe sa ne pregatim si sa fim frumoase.

In ultima perioada am tot citit despre diete. Mai mult decat faptul ca  mi-as dori sa fiu mai slaba, este curiozitatea si dorinta de a incerca sa mananc sanatos. Am fost extrem de nemultumita cu dietele pe care le gasesti pe diferite pagini de internet si reviste, toate prezentate intr-o maniera atat de frumoasa, cu poze si exemple , cu oameni "inainte" si "dupa" … etc. stii tu mai bine despre ce vorbesc. Mi-am dorit o dieta care sa ma invete sa mananc sanatos, care sa ma ajute nu numai sa dau cateva kilograme jos, dar care sa ma mentina si in acelasi timp sa stiu sigur ca ma ajuta sa raman sanatoasa.

Ei bine am descoperit aceasta dieta, destul de simplu de urmat (daca treci de prima saptamana) care te invata cum sa asociezi diferitele alimente intr-un mod corect, practic te invata cum sa mananci sanatos si in acelasi timp sa iti pastrezi greutatea.

Cateva cuvinte despre dieta.

Daca ar fi sa listam cateva lucruri pe care ni le dorim cand vine vorba sa alegem o dieta eu as pune in mod sigur urmatoarele:

– sa nu mor de foame

– sa ma mentina sanatoasa

– sa pierd cateva kilograme

– sa imi mentin greutatea dupa ce slabesc.

– si mai ales sa nu dureze ani.

Poti adauga mai multe lucruri la aceasta lista, insa pentru mine aceste  lucruri sunt extrem de importante. Ei bine dieta pe care am descoperit-o bifeaza toate cele 5 si mai mult decat atat cele cateva kilograme pe care ti le doresti sa le dai jos, le pierzi in doar cateva saptamani. Suna aproape incredibil… nu-i asa?

Prima saptamana este cea mai grea, se numeste saptamana de detoxifiere si practic nu ai de ales intre foarte multe alimente. Insa daca reusesti sa treci de aceasta urmatoarele 2 saptamani sunt mai usoare, intrucat dieta este pentru doar 3 saptamani, dupa care bineinteles sunt cateva reguli pentru mentinere, reguli care te ajuta si te invata sa mananci sanatos. Totusi trebuie sa ai in minte faptul ca prima saptamana este cheia acestei diete.

Inainte de a-ti prezenta dieta as dori sa iti aduc in atentie cateva lucruri care sunt necesare sa le intelegi despre corpul tau, despre principiul metodei de pastrare a echilibrului ponderal. Pentru acest lucu vom explica pe scurt cum se produc kilogramele in exces.

Insulina

Procesul de depunere sau nedepunere a grasimii de rezerva este legat de secretia de insulina. Insulina este un hormon secretat de  pancreas care are rolul de a actiona asupra zaharului din sange si mareste permeabilitatea membranei celulare pentru glucide, acestea fiind principalul furnizor de energie pentru organism si respectiv rezerve de grasimi – de aici kg in exces.

Exemplu: o felie de paine, mancata singura (painea fiind o glucida) se transforma in glucoza care trece direct in sange. Pancreasul se decide sa secrete insulina pentru furnizarea energiei pe termen scurt (nevoie vitala a organismului). O felie de paine cu cascaval (glucida si lipida) procesul fiind la fel cu diferenta ca lipida va fi stocata ca rezerva de grasime (in cazul functionarii defectuase a pancreasului).

Concluzia este: combinatia lipide-glucide in cazuri defectuase ale pancreasului poate sta la originea kilogramelor in exces.

Un alt lucru pe care ar trebui sa il sti este faptul ca 30 de minute de sport si minim doi litrii de apa sunt necesari si merg de minune impreuna cu aceasta dieta.

Prima saptamana (7 zile) – DETOXIFIERE

Consuma fara limita: branza alba (pana la 5% grasime inclusiv), iaurt (0% grasime), legume (castraveti, salata verde, ardei, varza, ceapa, ciuperci, brocoli, patrunjel, asparagus, conopida, ridichie, andive).

Apa plata, carbogazoasa, cafea fara cofeina, ceai fara teina cu zaharina, fara bauturi alcoolice sau diet.

Limita in 24h: 1 ou fiert, un mar delicios, 1 lingura de ulei (salata).

Dupa 4 zile: se pot adauga rosii (nu cherry), iaurt pana la 5% grasime – fara limita, se poate schimba marul cu un alt fruct (nu tropic si struguri).

Interzis: morcov, guma de mestecat, bomboane, ulei pentru prajit, legume fierte, bauturi diet, lamaie, otet, muraturi, lapte.

Tine minte : Prima saptamana este cheia succesului

Saptamana 2 – CARNE

Micul dejun pana la ora 11.00 : 2 linguri de branza alba (pana la 5% grasime), 1 iaurt (pana la 5% grasime), o salata mare compusa din legume verzi (conopida, varza, praz, ardei gras, ciuperci, castraveti, ridichie, salata, spanac, brocoli, ceapa, patrunjel, usturoi, andive) cu o jumatate de rosie, 1 ou fiert.

In timpul zilei se poate consuma fara limita: carne (pui, curcan, vita, porc) la gratar sau cuptor; salata (legume) verde – se poate adauga gogosari si ceapa; muraturi, castraveti, ardei copti, varza acra.

Este interzis consumul: lamai, fructe, legume fierte, lapte

Saptamana 3 – PESTE

Micul dejun pana la ora 11.00: 2 linguri de branza alba (pana la 5% grasime), 1 iaurt (pana la 5% grasime),  o salata mare compusa din legume verzi (conopida, varza, praz, ardei gras, ciuperci, castraveti, ridichie, salata, spanac, brocoli, ceapa, patrunjel, usturoi, andive) cu o jumatate de rosie, 1 ou fiert.

In timpul zilei se poate consuma fara limita: peste (mare, apa dulce) la gratar sau cuptor, ton in apa sau ulei, salata (legume) verde, se pot adauga gogosari si ceapa, muraturi, catraveti, ardei copti, varza acra.

Este interzis consumul: lamai, fructe, legume fierte, lapte.

Reguli pentru faza de mentinere:

Vom imparti alimentele in trei mari grupe :

– lipide si proteine (carne, branzeturi, oua, grasimi vegetale si animale)

– glucide (cereale, fructe, zaharuri)

– fibre (legume)

Vom manca intotdeauna glucidele (paine, paste fainoase, cereale) doar cu legume (crude, fierte, coapte, gatite) fara a combina cu lipide-proteine (carne, peste, branzeturi). In cazul in care vom alege combinatia glucide+lipide si proteine grupa (lipide, proteine), sa avem grija sa aibe 0% grasimi.

exemplu:  – cereale (intregrale fara adaos de zahar) + iaurt sau lapte (0% grasime)

       – paine (integrala) maxim doua feli + salata + vinete (cu nu mai mult de o lingura de ulei) sau fasole batuta.De preferat la micul dejun si nu in fiecare zi

       – salata+crutoane+iaurt0%; orez (integral) cu legume (fara paine)

       – supa de legume cu crutoane (fara paine)

       – mazare cu ceapa si pasta de rosii (fara paine)

       – paste (din faina integrala) cu sos de rosii sau alte legume (fara adaos de cascaval sau branza).

Toate aceste exemple pregatite cu nu mai mult de o lingura de ulei.

Vom manca lipidele- proteine (carne, oua, branzeturi, peste) cu salata de cruditati, legume la gratar, legume fierte sau la cuptor.

exemplu: friptura cu garnitura de fasole verde, brocoli, ciuperci fripte, ciuperci sote; salata de cruditati cu oua fierte sau ton; oua ochiuri cu rosii; peste cu salata de cruditati, legume pe gratar, fierte sau la cuptor.Branzeturile le vom manca ca atare sau cu salata de cruditati.

Interzis: snitel, cascaval pane… (deoarece sunt preparate cu pesmet sau faina care sunt glucide), perisoare pentru ciorba, rosii umplute cu carne si orez. Legumele se pot umple cu carne combinata cu ciuperci (in locul orezului). Chiftelele nu le vom praji date prin pesmet si nu vom adauga in compozitie paine sau cartof ras (cum se obisnuieste), ci mai degraba se poate rade un dovlecel.

 

 Fructele ( contin fructoza si sunt glucide ) vor fi consumate intotdeauna    inainte de masa cu jumatate de ora daca alegem o masa pe baza de glucide , sau inainte cu o ora daca alegem o masa bazata pe lipide-proteine . Niciodata nu vom servi fructele dupa masa !!! Niciodata nu le vom combina cu brinzeturi !!

Putem lua o masa compusa doar din fructe dar tinind cont de 4 ore de la masa precedenta . Persoanele care sufera de insomnie vor evita consumarea citricelor inainte de culcare .

Recomandare (optional): consumarea fructelor dimineata pe stomacul gol inaintea micului dejun .

 Cafea . Desi cafeaua nu este o glucida , cofeina care o contine are ca efect stimularea pancreasului , deci genereaza o secretie de insulina ! Acelasi lucru este valabil si pentru ceaiul negru care contine teina . In plus cofeina si teina afecteaza absorbtia fierului . Deci vom folosi cafea fara cofeina sau ceai de plante , ceai verde …

Ar fi pacat ca dupa o masa pe baza de lipide-proteine (spre exemplu )sa compromitem eliberarea de insulina servind o cafea "tare " !!!

Alcoolul in toata aceasta prima perioada de mentinere este interzis consumul de alcol. Iar daca totusi decideti sa beti , macar limitati-va la un pahar de vin ocazitional si pe care il veti considera abatere !

Bauturile racoritoare sunt daunatoare din toate punctele de vedere pentru echilibrul dvs ponderal . Puteti consuma doar apa plata iar ocazitional apa carbogazoasa .Bauturile diet care vi s-au permis in perioada programului de dieta (ptr o diversificare la dietele stricte) , acum le vom exclude !

Deserturile – ciocolata cu min 60% cacao

Clasificarea alimentelor permise in prima perioada de mentinere:

FIBRE ALIMENTARE : conopida, varza acra, fasole verde, fasole alba, fasole pastai, praz, ardei gras, ciuperci, dovlecei, castraveti, rosii, ridichii, varza alba, salata verde, spanac, brocolii, pastarnac, telina.

GLUCIDE: cereale integrale, paine integrala, paine cu tarate, paine de secara, orez integral, paine fara adaos de zahar, paste din faina integrala, linte, mazare, fasole uscata, naut, fructe.

LIPIDE – PROTEINE: carne de pui, curcan, porc, vaca, vitel, oaie (ocazional mezeluri slabe); ton, peste (orice fel), sardele, somon afumat, somon proaspat, fructe de mare. Ocazional: oua, branzeturi, unt, margarina, uleiuri.

Se pot consuma patrunjel, marar, leustean, ceapa verde, ceapa uscata, usturoi, piper, boia de ardei, cimbru.

De retinut: uleiul folosit la gatit maxim o lingura si este de preferat sa fie ulei de masilne. Cand vom alege mancaruri sau supe, ciorbe cu linte, mazare, fasole uscata, spaghete, se vor folosi doar branzeturi 0% grasimi. Daca mancam carne, branzeturi, oua, peste, vor fi insotite intotdeauna de legume crude , la gratar sau fripte. Chiar si a gusta (in acest mediu lipido-proteic)o bucatica de paine, putin orez, fasole uscata, sau orice alt aliment glucidic, toata masa va fi compromisa (insulina va intra in functiune).

Niciodata nu vom apela la faimoasele sandvich-uri cu unt, branza, cascaval, pastrama. Orice abatere din aceste reguli va trebui balansata cu trei zile meniu strict (saptamana 1 – pentru scaderea in greutate). Iar daca decideti abaterea  MACAR SA FIE CU TOATA INIMA!!!!

Sub stricta supraveghere

Interzis: cartoful, porumbul, morcovul, banana, scoici, alune, nuci, semninte, mustar, bors, bere.

 

Mult succes!!!