A fost candva un film cu o istorie de 30 de ani Sau nu?

Cinematograful Scala a fost ieri in centrul atentiei dupa mult timp. In hol, actori mari, regizorul si sute de persoane de toate varstele au asteptat nerabdatori ca filmul interzis acum 30 de ani sa vada lumina reflectoarelor.

Am fost martorii unui film scos din Arhivele Nationale (cu Dem Radulescu si Jean Constantin) care a smuls ropote de aplauze: "Am o idee".

Inainte de incepere filmului, pe scena au urcat actorii si regizorul, Al. G Croitoru. Unii au vorbit putin, altii mai mult. Se poate ca pe alocuri publicul sa fii fost usor iritat de intarzierea proiectarii, dar asta nu a facut atmosfera din sala sa fie schimbata, din contra toti asteptau parca sa vada productia interzisa, fructul interzis al societatii noastre. A fost de inteles ca emotiile au vizat ambele parti, de la ei cei care au stat in fata unui public (divers ca varsta, putin sceptic pe alocuri), pana la cei care au fost publicul, spectatorii care voiam sa vedem filmul si sa descopere motivele pentru care rularea sa a fost interzisa.

Ideea filmului pare simpla: "Echipa de fotbal a unui orasel este retrogradata și ajunge in divizia a treia…așa ca, un gol al oricaruia dintre jucatori, o va readuce in divizia a doua. Capul acestei “operații” este Tovarusul Zmeu (Petre Gheorghiu) care “are o IDEE” de fiecare data cand este nevoie. In loc de un antrenor, angajeaza patru antrenori ( Dem Radulescu, Geo Saizescu, Ștefan Tapalaga și Cornel Revent) ) și inființeaza clubul FEMINA (Stela Popescu, Vasilica Tastaman, Rodica Popescu Bitanescu, Anda Caropol, Melania Carje, Camelia Zorlescu) din soțiile jucatorilor pentru a sprijini bunul demers al fotbaliștilor atat la antrenamente cat și acasa.Cand totul este gata, o “comisie” (Aristide Teica) sosește din capitala la o petrecere pentru a o vedea". De aici incepe aventura: cum pot ei demonstra ca orasul lor merita sa aiba o echipa de fotbal? Cum pot face un lac pe o bucata de pamant? Sau, cum pot aduce fazanii la ei in oras? Dar mai ales echipa lor cu cine va juca meciul demonstrativ?

Ei bine…Am o idee…

Revenim cu poze