ELF’ST Varf de lance in marketing si investitii

ELF’ST ®: Varf de lance in marketing si investitii

Cand indrazneala si pasiunea au un scop comun, se nasc doar lucruri deosebite! Acesta este si cazul Elf’st®, unul din putinii furnizori locali de BPO (business process outsourcing) in marketing si investitii din Cluj-Napoca, Transilvania, Romania. Rolul departamentelor de marketing s-a modificat radical in ultimii ani. Tehnologia a redefinit sistemele de lucru si de comunicare atat in interiorul organizatiilor cat si in exteriorul acestora. Fondatorii Elf’st® au inteles  ca, pentru a face fata acestei noi organizari, procesele de marketing si de investitii vor trebui abordate dintr-o perspectiva noua.

In prezent, Elf’st® coordoneaza procese de marketing si investitii personalizate pentru 14 sectoare diferite, de la servicii pana la manufactura si productie industriala, iar clientii sunt atat companii locale in dezvoltare cat si companii internationale ce apeleaza punctual la expertiza si know-how local.  In prezent, clientii Elf’st® declara ca programul de outsourcing la care au apelat i-au ajutat sa atinga eficienta operationala si performanta dorita.

Diana Ciorba – Managing Partner si fondator Elf’st®,  ne-a acordat cateva momente si ne-a prezentat detalii despre modelul de lucru, tipurile de servicii ce pot fi contractate si clientii ce au crescut impreuna cu  ei.

Prin ce anume se evidentiaza Elf’st® ?

D.C.: Categoric prin doua aspect: dedicare si capacitatea de a gandi diferit. Diferita fata de companiile tip BPO  obisnuite, Elf’st®  se implica in procesele de marketing si investitii de la faza de planificare pana la cea de implementare si control. Misiunea noastra: sa transformam viata afacerilor clientilor nostri intr-una simpla, clara si de succes.  Ne asumam responsabilitatea pentru propunerile noastre si urmarim pas cu pas punerea in aplicare a acestora. Majoritatea clientilor nostrii  au fost uimiti de abordarea noastra. Nu suntem complicati si nici nu dorim sa etalam cunostintele de care dispunem, ci sa le punem in folosul clientilor nostri.  Comunicarea si raportarea transparenta i-au bulversat pe cei care ne-au contractat. Adevarul este ca in acest gen de contract nu este loc pentru nonperformanta (!).  Adeseori “tema de casa” consta in a restructura sistemul de marketing al companiilor care apeleaza la noi sau de a-l contura de la zero, chiar de la lansarea pe piata. Trebuie sa fim pe cat de rigurosi, pe atat de creativi.

Unii spun despre Elf’st® ca este asemeni unui “cap de pod” spre piata sau unei “echipe de exploratori”. Cum intelegeti aceste aprecieri?

D.C.: Intr-adevar, unul din principalele avantaje ale Elf’st® este ca poate construi poduri si legaturi catre piata nationala si cea din Europa Centrala si de Est, in general.  Cunoasterea pietelor si a practicilor locale, cuplate cu o comunicare eficienta sunt premisele ce permit oricarei companii sa isi construiasca  baza  pe piata din Romania. Astfel noi asiguram insusirea si integrarea specificului local, iar compania-client se va concentra pe eficienta proceselor sale de baza: productia si/sau livrarea produselor si serviciilor. In cazul dezvoltarii de noi produse sau intrarii pe noi segmente pentru compania-client,  Elf’st® exploreaza oportunitatile si optiunile dintre care se va alege. Ne place necunoscutul si avem instrumentele necesare pentru a cartografia si radiografia orice teritoriu de business.

In prezentarea companiei, serviciile propuse sunt prezentate ca “sporturi practicate”. De ce?

D.C.: In primul si in primul rand pentru ca am vrut sa transmitem  pasiunea pentru ceea ce facem. Cand practici un sport de performanta, trebuie sa iti placa ceea ce faci si sa iti doresti sa te autodepasesti continuu. Asa functioneaza Elf’st®: ca o echipa de sportivi de performanta. Iar cine ne contracteaza trebuie sa stie ca: 1) ne dedicam proiectelor si 2) ne antrenam pentru succes. Competitia e la ea acasa, ne place, ne simtim bine la inceputul fiecarei curse dar … si mai bine la finalul fiecareia cand ne primim medalia (!). Iar pentru cunoscatori, performanta implica atat multa munca cat si talent.

Angajamentele tip outsourcing necesita o disciplina exemplara , o excelenta organizare a activitatilor si rigurozitate in controlul calitatii. Devreme ce promovam acest model de afaceri, se intelege ca noi le si practicam, altfel rezultatele s-ar lasa asteptate.

Elf’st® a implinit 4 ani de activitate. Aveai 25 de ani cand ai lansat aceasta afacere. De ce tocmai exernalizare de marketing si investitii?

D.C.: In functie de pregatire si cultura, unora li se poate parea firesc , iar altora nefiresc sa incepi o asemnea afacere la acea varsta. Totusi ne suprapunem foarte mult cu partea de consultanta in marketing si investitii, domeniu in care exista jucatori foarte mari si care angreneaza consultanti de calibru. Cu toate acestea, m-am gandit ca daca faci ceva cu pasiune si responsabilitate este imposibil sa dai gres. S-a dovedit ca asa si este (!). Era un vis al meu, iar ambele domenii ofera loc atat pentru valorificarea expertizei tehnice cat si a potentialului creativ. Atat marketingul cat si investitiile folosesc datele pentru a analiza un istoric dar si pentru a trasa noi strategii. In plus, pregatirea academica cat si experienta profesionala am construit-o in aceste domenii. Elf’st® permite accesul la o varietate larga de proiecte, fiind o provocare constanta. Te motiveaza sa inveti continuu si sa jonglezi cu toate cunostintele acumulate pana la un moment dat. Te pune in situatia in care trebuie sa iti redefinesti modul de gandire, de lucru, si de implementare. Mi se pare ideal.

Ce isi propune Elf’st® pentru perioada imediat urmatoare?

D.C.: Tactic, Elf’st® urmareste sa creasca activitatea de export servicii si sa atraga clienti din sectoarele inovatoare. Convingerea noastra este ca potentialul  Elf’st® poate fi cel mai bine valorificat de catre companiile care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare si care doresc integrarea sistemelor si tehnologiilor “smart” pe piata Europei Centrale si de Est. In prezent, aducem expertiza in: servicii profesionale, media & divertisment (offline si online), constructii & imobiliare, produse agroalimentare, servicii medicale, turism, manufactura & productie industriala, agricultura si agribusiness, energie, retail si IT&C. La nivel strategic, dorim dezvoltarea unor parteneriate solide cu companii-client ce doresc relocarea activitatilor de marketing catre Romania si CEE.

Cateva ganduri pentru cititorii nostri?

D.C.: Felicitari pentru initiativa National Magazin – Cultura si Business Romanesc! Apreciem intentia de a prezenta exemple cat mai variate din mediul economic si cultural romanesc. Exista oameni care chiar fac lucrurile sa se intample, si de la care putem invata. Poate ca citind articolele publicate, unii vor descoperi resurse utile pentru afacerile lor iar altii o inspiratie pentru urmatorul pas (!).

Iar pentru cei care doresc sa afle mai multe despre Elf’st® sau sa inteleaga mai bine modelul de lucru propus de noi, ii invitam sa ne scrie la adresa office@elfst.ro. Le vom raspunde in cel mai scurt timp posibil