Afacerile B2B (Business to Business) cum sa consolidezi relatia cu partenerii externi

Relatiile cu clientii sau furnizorii sunt importante, daca ati pus o gramada de efort pentru a-i castiga, trebuie de asemenea sa depuneti eforturi pentru a-i mentine. In zilele noastre companiile se cunosc de la distanta, poti sa arunci o privire peste modul in care competitorii tai reusesc sa pastreze relatii de lunga durata fiindca afacerile sunt destul de transparente si cu putina analiza si observatie puteti sa va inspirati de la ei si nu doar atat ci sa incercati sa faceti totdeauna un pas in plus fata de ce fac ceilalti.

Se stie ca un client fericit e un client care se va intoarce mereu la tine, iar firmele au nevoie pe langa servicii de calitate, sinceritate si lucru bine facut, in timp, de o relatie personala, care leaga practic cele doua companii intr-o colaborare de lunga durata. Fiindca pe piata se poate intampla ca mai multe companii sa ofere ceea ce oferiti si voi, sa aiba personal calificat, produse bune si servicii impecabile,este important sa dezvoltati o relatie mai apropiata cu partenerii dumneavoastra, pentru ca acestia vor apela intotdeauna la „prietenii” lor – oamenii de afaceri care trec de natura business a relatiei si se bazeaza pe relatia personala, omeneasca. De aceea este bine sa aducetipartenerii dumneavoastra mai aproape si sa ii faceti fericiti, intr-un mod original si personal.

Cum sa faci un client fericit

Este cunoscut faptul ca un client fericit este acela care pe langa servicii de calitate primeste si un un tratament special. Acest „tratament special” poate fi un premiu de fidelitate si poate consta intr-un discount sau o mica atentie sau puteti face cu prilejul Sarbatorilor un cadou de tipul „cadourilor corporate” tuturor companiilor cu care lucrati. Aceste cadouri au in primul rand menirea de a intretine relatia, fiindca pe cadourise pot insera mesaje personalizate cu numele si logo-ul firmei. Insa daca reusiti sa alegeti un cadou business inspirat, acesta cu siguranta va avea un impact pozitiv imens asupra clientului si o sa-i aduca mai aproape de voi, in constructia unei relatii de lunga durata.

Care sunt cele mai potrivite cadouri pentru segmentul corporate

Cadourile corporate au dovedit de-a lungul timpului ca imbunatatesc relatiile cu partenerii externi, iar cei care le primesc isi vor aminti intotdeauna de voi intr-un mod pozitiv, fiindca le apreciaza, mai ales daca sunt folositoare sau le plac, asa ca nu le alegeti la intamplare. Ca sa mergeti la sigur nu cumparati niciodata cadouri pe care le-ati face prietenilor sau familiei (chiar daca le gasiti pe site-uri in categoria „cadou de lux”) fiindca nu aveti o relatie atat de apropiata si se pot simti ofensati.

Cea mai buna idee e un cos cadou, plin de bunatati si bauturi fine, de calitate, care sa poate fi (la o adica) consumate in cadrul firmei. Acestea se gasesc in varianta finala online, astfel incat nu mai trebuie sa va bateti capul ce marca se potriveste, cate produse sa cumparati sau cum sa le aranjati incat sa arate bine si „business” adica cu clasa. Pentru partenerele de sex feminin, pe langa cosul cadou puteti cumpara si un buchet de flori mai ales dacaoferiti cadoul cu ocazia Onomasticii sau a Zilei de 1 Martie/8 Martie.