The Killing – cronica unei morti neanuntate

Twin Peaks. Acesta este primul nume care iti vine in minte atunci cand afli subiectul serialului The Killing. De fapt, The Killing este adaptarea americana a serialului danez de mare success Forbrydelsen, care spune povestea crimei unei tinere fete si a detectivilor care se ocupa de investigatia acesteia.

Ceea ce surprinde (si pe unii ii poate enerva) este ca, in epoca serialelor de tip CSI, in care o crima extrem de complicata este rezolvata in decursul unui episod, in The Killing investigarea crimei unei singure fete se intinde pe parcursul a doua sezoane, a cate 13 episoade fiecare.

Actiunea se petrece in Seattle, un oras in care ploaia devine un adevarat laitmotiv, fiind prezenta in majoritatea scenelor.  Acesta a fost un bun subiect de dezbatere pe forumurile online, in care se explica ca in Seattle nu ploua tot timpul, in ciuda celor prezentate in serial. Totusi, aceasta ploaie constanta si marunta ajuta la crearea unei atmosfere dramatice, care ne macina pas cu pas, precum sloganul serialului: “Cine a omorat-o pe Rosie Larsen? Fiecare ora conteaza.”

Povestea serialului se desfasoara pe mai multe planuri, fiecare avand propria conexiune cu victima: detectivii care investigheaza crima, familia indoliata si culisele politicii din Seattle, aflat in plina campanie pentru alegerea primarului.

Cei doi detectivi care se ocupa de caz, Sarah Linden (Mireille Enos, nominalizata la Globul de Aur pentru acest rol) si Stephen Holder (Joel Kinnaman) au propriile lor drame care uneori le afecteaza munca. Sarah este un detectiv de top, care a fost puternic afectata de ultimul ei caz si intentioneaza sa se retraga din activitate, planuindu-si nunta si mutarea sa in California. Holder este un politist care a lucrat la Narcotice, sub acoperire, capatand si un viciu pe masura: consumul de droguri. Acesta incearca sa isi schimbe viata si se muta la departamentul de investigatii, devenind partenerul lui Sarah in momentul in care ea isi amana plecarea pentru a putea rezolva cazul Rosie Larsen.

Prezentarea familiei Larsen si cum aceasta se descurca in fiecare zi dupa aflarea teribilei vesti este punctul care umanizeaza si ii da o nota de veridicitate serialului, uneori prins in cliseele dramelor politiste. Campania politica in care cei doi candidati au propria legatura cu victima complica itele acestei crime si i-a facut pe telespectatorii americani sa isi exprime nemultumirea pentru ca sfarsitul sezonului 1 nu le-a oferit numele criminalului. Complicat si lung, serialul reuseste inteligent sa scape de aceste presiuni si sa ofere noi piste in rezolvarea misterului, care sunt de fapt piesele care intregesc un puzzle. Dupa cele doua sezoane, puzzle-ul este completat, dar fanii infocati ai serialului inca spera la un al treilea sezon – un nou mister este posibil sa fie rezolvat prin indiciile din ultimul episod.

Avand in vedere ca serialul este produs de AMC, televiziunea americana “vinovata” de Mad Men, Breaking Bad si The Walking Dead (seriale apreciate critic si rasplatite cu numeroase premii Globul de Aur si Emmy), calitatea serialului este garantata.

Vezi trailerul pentru The Killing: