Un drum lung te duce la înălțimi nemaiîntâlnite

Recent, doua competitii sportive adresate amatorilor au dat startul la miscare: Romanian Corporate Sports si Riders Club. Nu intamplator, ambele initiative sunt semnate de compania de marketing sportiv MPG. Pentru cei care cred ca sportul este mai mult decat emotia vizionarii unui meci din fata televizorului, amintirea gloriei campionilor, rezultatele etapei, sau interviurile de tipul “ne-am dorit mai mult victoria”, pentru cei care cred ca sportul este religia fizicului, am stat de vorba cu Catalin Mocuta – Presedintele MPG.

 

de Anca Rancea

 

MPG s-a aventurat sa investeasca“din pasiune pentru sport”, pe vremea cand sportul nu era atat de la moda. De unde v-a venit ideea si de ce ati ales sa faceti asta? Ati avut de la inceput viziunea de a face un business din sport, sau partea de business a aparut ulterior?

 

As zice ca sportul ne-a ales pe noi. Business-ul legat de sport te obliga la mult „antrenament” inainte de a intra in competitie. Fireste, asta daca doresti sa porti laurii de campion! Asadar, ne-am antrenat vreo 10 ani. MPG a luat startul in media, acum 17 ani, apoi, pe traseu, a luat contact cu marketingul sportiv si a invatat, prin proiecte diverse, regulile a 11 sporturi. Abia apoi a facut saltul catre organizarea de evenimente de anvergura.
Pe mine m-a atras foarte mult ideea de a implementa sisteme de evenimente, o combinatie complexa de IT, matematica, statistica, logistica, media, PR, marketing si nu in ultimul rand, entertainment. Rigoarea consultantei finaciar-bancare, practicata peste 15 ani, si pregatirea de inginer de calculatoare (soft) m-au ajutat sa transfer un know-how important unei echipe de profesionisti in sport, rezultatul fiind proiectele unice pe care MPG le deruleaza astazi. Aceste sisteme sunt cu adevarat „la moda” in tarile civilizate, unde sportul de masa este o prioritate. Din acest punct de vedere consider ca suntem, in multe privinte, deschizatori de drumuri.

 

Care a fost primul proiect al MPG si, daca cumva evenimentul mai exista si astazi, cum a evoluat?

 

Primul proiect a fost o competitie pentru prieteni. “Cupa Tenis Partener pentru Casele de Avocatura” organizata in 2008, a reunit companii de top din domeniu, dintre care: uca, Zbarcea si Asociatii, NNDKP, Musat si Asociatii, RTPR Allen&Overy, CMS Cameron McKena, s.a. Proiectul a constituit „samanta” de la care, in timp, s-a dezvoltat „Romanian Corporate Sports”. Peste 100 de companii se intrec in prezent in cadrul acestui proiect, arbitrate de echipa MPG. Ne bucura foarte mult ca regasim, la mai multe sporturi, echipele avocatilor cu care MPG a spus pentru prima data „TIME”.

 

Care sunt proiectele MPG si cui se adreseaza ele?

 

Toate proiectele MPG se adreseaza amatorilor, celor care practica sportul de placere in timpul liber si, din fericire, unor oameni pasionati. Este minunat sa poti crea un mediu in care oamenii sa-si poata exprima pasiunea. Totul este altfel: comunicarea, deschiderea si cooperarea lor, bucuria impartasita la final cu organizatorii.

In prezent, MPG ofera 3 sisteme de evenimente cu acoperire nationala, de tip B2C: Tenis Partener, Riders Club si Run Fest.

Pentru copii, avem un proiect deosebit de apreciat de cei mici, Tenis10, cu peste 200 evenimente pe an. Acest proiect, finalist al European CSR Awards 2013 este foarte important pentru noi, mai ales in conditiile in care obezitatea infantila a ajuns la cote alarmante. Legat de asta, incepand din acest an, vom implementa si o componenta de educatie pentru un stil de viata sanatos, impreuna cu Revista Plafar.

Apoi avem proiectul Romanian Corporate Sports, un eveniment de tip B2B, care este primul program de Well-being oferit companiilor din Romania. Este un program pe care acestea il folosesc nu doar pentru a face mai multa miscare, ci si ca o oportunitate foarte valoroasa de a face networking.

 

Ce acoperire aveti prin evenimente?

 

Implementam evenimente in 70 de orase. Evident, Bucurestiul ocupa o cota de circa 35% din intregul calendar 2014, iar restul sunt, in principal, orasele mari din toate judetele tarii: Cluj, Constanta, Timisoara, Brasov, Targu Mures, Galati, Braila, Pitesti, Craiova, Arad samd.

 

Cate evenimente desfasurati anual?

 

Coordonam peste 600 evenimente pe an, avand un management centralizat, pentru a pastra identitatea proiectelor si a evenimentelor.

 

Asta inseamna aproape 2 evenimente pe zi! Cum puteti gestiona acest volum de evenimente? Aveti o armata de angajati?

Suntem o mica armata bine instruita, de 20 de oameni pasionati. Cand faci ceva din pasiune, acest lucru se reflecta in calitatea proiectelor, volumul si rezultatele acestora.

 

La ce ne putem astepta de la MPG in urmatorii 2-3 ani?

 

La mult sport si distractie. Ne dorim ca toate proiectele noastre sa ofere o alternativa dinamica a petrecerii timpului liber, sa atraga oamenii catre sport, socializare si relaxare in aer liber, indiferent de abilitate sau calitati fizice. Sportul pentru amatori are o inerenta componenta de competitie dar, in cea mai mare masura, proiectele MPG sunt adaptate nevoii de miscare a oamenilor, alaturi de familie si prieteni. i bineinteles, sa nu uitam si de efectele benefice ale miscarii fizice asupra starii generale de sanatate.