Deciziile ce fac diferenta dintre succes si faliment: Social CRM

Cum ar putea companiile sa creasca productivitatea echipei de vanzari cu mai mult de 25 la suta, sa ofere reprezentantilor de vanzari o perceptie mai clara asupra clientului prin intermediul introspectiei in profilurile lor online si, mai mult, sa para interesata atunci cand interactioneaza cu consumatorul in acelasi mediu de comunitate sociala? Nu ne referim la solutii utopice de a avea o intelegere mai aprofundata asupra clientilor si va asiguram ca toate  afirmatiile de mai sus sunt probate prin stastici clare, ce conduc la un singur raspuns: Social CRM.

Facebook, Twitter, LinkedIn etc.. Asistam la o evolutie incredibila si, implicit, la o transfomare rapida a comunitatilor de socializare in adevarate instrumente de imbunatatire a vanzarilor. Clientii au „adoptat” retelele sociale intr-un ritm uluitor, iar mediul de afaceri se bate pentru a tine pasul. Unele companii reusesc, evident, mai bine decat altele, iar cheia se constituie in aplicarea acestei strategii inovative si eficiente.

Utilizarea Social CRM va evolua dinamic de la  „ar fi dragut sa avem si noi” pana la  un reper critic de a interactiona cu consumatorii si de a obtine o perceptie realista asupra propriilor clienti si a perspectivelor acestora. Pentru companiile ce nu acorda sau acorda o slaba importanta abordarii sociale a managementului clientilor si vanzarilor, ignoranta va insemna proiecte esuate si poate duce chiar la faliment”, declara Dan Bogdan, director general DanMar Computers.

Desi conceptia organizatiilor romanesti privind strategia lor sociala pare a fi deocamdata confuza, in contextul fenomenalei accesari a retelelor sociale de catre clienti, se observa in acelasi timp un interes crescut al companiilor pentru o mai buna intelegere a consumatorului de produse si totodata de Facebook sau Twitter. Conform datelor din piata, institutiile care au luat decizia utilizarii aplicatiei Social CRM si-au aprofundat relatiile cu clientii, le-au imbunatatit si consolidat gratie interactiunilor mai semnificative decat pana acum.

Obtinerea unor informatii esentiale, dar pertinente despre obiceiurile de consum si abordarea clientului prin prisma intereselor, hobby-urilor si perspectivelor proprii constituie una dintre cele mai de succes retete pentru a-l fideliza si de a obtine un feed- back realist privind satisfactia post-cumparare. Pot afirma cu convingere ca Social CRM constituie in prezent inovatia care face diferenta in succesul dintre companii, precum si un management inteligent ce poate revigora vanzarile afectate de criza.”, adauga Dan Bogdan.

In acest moment exista mai multe companii ce activeaza pe piata locala. Danmar Computers este unul dintre cei mai importanti jucatori in domeniu, activand cu succes in Romania, dar avand de asemenea performante remarcabile pe piete precum Germania, Belgia, Noua Zeelanda, UK sau USA.

 

Written by