Cat de mult conteaza o zi?

Stiti scenele acelea de film in care personajul iti transmite tie toate gandurile lui? Si brusc esti in poveste, dispare treptat golul dintre voi si incepi sa devi parte din film? Atat de usor incat traiesti si respiri atunci cand el o face, iar cand plange …contextual este de asa natura incat o faci si tu? Eu asta numesc un actor adevarat, cel care poate sa iti transmita dincolo de un ecran o traire simtita de tine intr-un context total diferit.

In “One Day” tot ceea ce simti se amplifica. Gandeste-te la la scene incarcate emotional (ura, furie, iubire, dezamagire, preludiu …) cu un ritm abrupt al actiunii si scene care te poarta in cele mai frumoase locuri de pe Pamant. Apoi mai sunt actorii care dau viata acelor personaje atat de bine incat totul seaman cu viata prietenului tau de alaturi. Si totul este acompaniat de o coloana sonora de exceptie.

Filmnul a fost lansat in 2011, in regia lui Lone Scherfig, dupa romanul One Day scris de David Nicholls. Cand au inceput filmarile, romanul era deja un best seller in toata lumea si tradus in 31 de limbi. Dupa ecranizarea lui, criticii il numeau “un portret intens, frumos si devastator al doua suflete pereche”.

Ideea de baza sunt cele 60 de minute dintr-o zi. Felul in care le petrecem, felul in care facem ce ne place, unde mergem , cu cine …s.a.m.d. Practic intreaga noastra existent se invarte in jurul unei zile.Dar nu cumva noi credem ca avem toata viata la dispozitie?

Intr-o zi de iulie, Emma si Dexter se cunosc. Se infitripa o prietenie ce avea sa dureze o viata. Desi provin din clase sociale diferite, ea este tipul omului modest care spera sa cucereasca lumea intr-o zi, el este un baiat bogat care crede ca are toata lumea la picioare. Legatura formata ii poarta peste ani, Intr-o zi isi deau seama ca iubirea pe care o cautau toata viata se afla chiar langa eu si de atunci deveni inseparabili …pana intr-o zi, cand …ea pleaca de acasa dupa o cearta. Se duce la bazin si inoata putin, o relaxeaza. In gandurile ei realizeaza cat de mult isi iubeste sotul. Se hotaraste sa il ierte, il suna, ii spune ca ii pare rau. Stabilesc o intalnire. Isi ia bicicleta si pleaca sa isi intalneasca marea iubire. Cateva minute mai tarziu traverseaza o strada, in acelasi timp un camion nu accorda prioritate …intinsa pe jos respire cu greu. Sunt ultimele clipe in care vede cerul. Pe fundal se aud batai de inima …apoi liniste totala. Cortina cade peste ultimul act. Si povestea lor se incheie aici.

Cat de mult conteaza o zi?