Portretul lui Dorian Grey – mit sau realitate?

Un om care ajunge sa se priveasca prea mult pe sine, ajunge sa nu mai stie care ii e chipul si care ii e masca. Iar atunci cand ideea sa are la baza povestea unui scriitor de top rezultatul depaseste cu mult imaginatia publicului.

Cum ar fi daca am putea opri timpul in loc, fix in momentul cheie al existentei noastre? Atunci cand suntem cei mai frumosi, cei mai apreciati, cei mai talentati? Si cum ar fi daca i-am vedea pe restul cum imbatranesc, cum isi schimba opiniile si stilul de viata, iar noi am ramane la fel ca acum cativa ani? Si daca ne-am face un tablou al sufletul nostru si l-am ascunde departe de vazul lumii cum s-ar schimba el?

Povestea tanarului Dorian Grey e cam asa:

"Un tanar inocent si credel, cu o frumusete rara in Londra epocii victoriene, ajunge sa fie distrat de tot felul de prieteni si circumstante. ajunge sa se iubesca pe sine. Sa pastreaze frumusetea exterioara prin intremediul unui tablou misterios. Un pictor si un petrecaret excentric fac din viata linistita a tanarului una plina de actiune.

Ecranizarea de exceptie este facuta dupa romanul lui Oscar Wilde. Actorul principal este jucat de Ben Barnes, imaginea pe care Oscar Wilde si-a imaginat-o pentru personajul sau reprezentativ. Alaturi de el ii intalnim pe Rebecca Hall (in rolul iubitei), Ben Chaplin ( in rolul pictorului ce da viata tabloului), Colin Firth (excentricul care il ademeneste intr-o lume interzisa), Emilia Fox si altii intr-o ecranizare cu incasari de milioane de euro. Odata cu venirea sa in Londra. Aici il cunoaste pe carismaticul aristocrat Henry Wotton, alaturi de care patrunde intr-o societate vicioasa. Dorian Gray este convins sa guste din placerile hedonistice ale vietii. Impresionat de aspectul fizic al baiatului pictorul Basil Hallward realizeaza un portret perfect al acestuia, in care reda toata frumusetea juvenila a lui Dorian. Sedus de propria imagine din pictura, Dorian marturiseste in fata amicilor sai ca si-ar vinde si sufletul numai sa ramana toata viata frumos si tanar exact ca in tablou. Cu trecerea timpului Dorian se implica in numeroase aventuri scandaloase iar portretul incepe sa imbatraneasca si sa se schimbe, aratand tuturor hidosenia sufletului sau, chiar daca chipul lui ramane la fel de tanar si de frumos. Fortat sa paraseasca orasul din cauza faptelor sale se reintoarce dupa 25 de ani de absenta aratand la fel de proaspat ca atunci cand a plecat, dar tabloul monstruos incuiat in pod ii tradeaza adevarata varsta si constiinta…de aici se declanseaza o lupta apringa intre el si toti cei care vor sa il demaste. Intalnind dragostea este infrant de propria-I neputinta…si totul se termina pe un fond de tristete".

Ati vazut filmul?