Daca un psiholog ar fi comerciant de cafea, ce ar face diferit?

 

Daca as comercializa cafea probabil as vinde cea mai buna cafea din lume… Va suna cunoscut? Am asociat motto-ul unui brand foarte cunoscut si l-am adaptat la nevoile mele. Daca doresc sa vand cafea trebuie in primul rand sa identific nevoile consumatorilor si cate tipuri de consumatori de cafea exista si eventual care este cea mai cunoscuta si vanduta aroma de cafea..

Psihologia si marketingul reprezinta doua domenii centrate pe studiul fiintei umane, prin urmare modelul Stimul – Raspuns se aplica in ambele domenii; in psihologie este nevoie de identificarea evenimentelor (stimul) care au condus la declansarea reactiei (raspunsul) iar in marketingul se bazeaza pe identificarea nevoilor clientului (stimul) care sa declanseze actiunea de a cumpara (raspunsul). Psihologul este cel care studiaza comportamentul uman, deci intreg sistemul psihic uman, iar specialistul in marketing studiaza comportamentul cumparatorului sau al clientului. Componentele psihicului coreleaza cu comportamentul uman astfel psihicul este cel care influenteaza si determina comportamentul uman (din care face parte si comportamentul clientului). Atunci cand transmitem o emotie pozitiva ca de exemplu mirosul placut al cafelei, emotia va impulsiona comportamentul: Imi doresc sa beau o cafea! ® O sa cumpar cafea brand-ul, tipul, marca, textura, etc. acesta..

Citeste mai departe…